Kas ir diēta?

diētaDiēta, šis mums visiem tik zināmais vārds ir sabiedrībā tik plaši lietots un novazāts, ka pēc katras nākamā ēdienreize, kurā tiek apēsts mazliet mazāk, kā apkārtējiem, tev uzreiz tiek jautāts, vai esi uz diētas? Bet patiesībā diētai ir divi skaidrojumi un tas, ko mēs saprotam ar diētu, kur tiek ierobežots kaloriju daudzums, vai kāda konkrētas pārtikas grupas produkti nemaz nav pareizais un zinātniskais skaidrojums.

 

Nepareizais skaidrojums

Mūsdienās šis vārds ir patiešām ļoti novazāts un tas savukārt nozīmē to , ka ar šo vārdu vienmēr tiek asociēts tikai pārtikas ierobežojums ar mērķi zaudēt lieko svaru. Šāds pieņēmums būtībā ir pareizs, un šāds uzturs tiešām var tikt uzskatīts par diētu, bet diēta šī vārda īstajā nozīmē ir kas daudz lielāks un plašāks!

Pareizais Skaidrojums

Un visbeidzot esam nonākuši pie pareizā skaidrojums. Diēta tā paša vārda dziļākajā būtībā ir jebkura pārtika, ko uzņem cilvēks zvērs vai jebkurš cits dzīvs organisms. Diēta ir termins ar ko apzīmē kopējo ēdiena grupu, un ja jūs ēstu tikai gaļu, tad jums būtu gaļas diēta, bet ja dzertu tikai ūdeni, tad ūdens diēta, un nav nozīmes cik jūs daudz ēdāt un kādus produktus, arī Hamburgeru un Picu ēšana īstenība tiek saukta par diētu, bet šinī gadījumā vai tā ir veselīga vai neveselīga jau ir cita runa.

Neskatoties uz to ka ir divas dažādas versijas par to, kas ir diēta, mēs visi ar vārdu diēta saprotam kādu tiešu uztura veidu, ar kura palīdzību tiek ierobežots dienā uzņemto kaloriju daudzums, kas pēc pietiekoši ilga laika rezultēsies ar manāmu svara zaudējumu. Šis apgalvojums ir patiess, un kaloriju mazāka uzņemšana, nekā jūs patērējat tiešām spēs novest jūs pie svara zuduma, un patiesībā jau katra kalorija ko jūs neuzņemat liek jums zaudēt mazliet svara, bet ja to darāt ar pietiekoši lielu vērienu, tad iespējams panākt arī redzamas izmaiņas savā ķermenī. Katrs jūsu ķermeņa kilograms sastāv aptuveni no 7700 kalorijām, kas nozīmē tikai to, ka ja vēlaties zaudēt vienu kilogramu svara, tad jums ir jāsamazina savs uzņemto kaloriju skaits dienā līdz tādam līmenim, ka tas būtu tieši par tik daudz mazāks dienā, lai sasniegtu jūsu nosprausto mērķi. Dzirdot šo apgalvojumu diēta varētu likties pavisam vienkārša, un liekas, ka dažas dienas paēdīsi mazāk, un svars pazudīs, bet tā gluži nav, un ja vidēji mēs dienā patērējam no 1500-3000 kaloriju, tad pat neēdot pilnīgi neko jums būs vajadzīgas vairākas dienas lai zaudētu tikai vienu kilogramu. Tieši šī iemesla dēļ diēta ir pilnīga dzīves stila maiņa nevis tikai īstermiņa pasākums, un visticamāk, ka ja arī īstermiņā , kāda no šīm trakajām diētām strādās, tad ilgtermiņā jūs atgriezīsities pie vecajiem ieradumiem. Tieši tāpēc vajadzīgs sastādīt tādu diētu, lai jūs varēt ēst ko vien vēlaties, tikai mazākos daudzumos, bet par to jau būs stāsts citā rakstā.

Diēta, Kalorijas un izmaksas?

Diētas mēdz būt dažādas, tomēr visām viņām ir kopējs mērķis – samazināt ķermenī uzņemto kaloriju skaitu, un palīdzēt jums noturēt vai samazināt savu ķermeņa kopējo tauku slāni liekot ķermenim dedzināt taukus nevis kalorijas no ēdiena. Šī stratēģija parasti ir visefektīvākā, ka jūs ēdat maz kaloriju ēdienus, vai daudz sportojat sadedzinot kalorijas , un vēl jo labāk, ja abas lietas tiek apvienotas. Skatoties no diētu puses jūs varat uzņemt vienu produktu vai vairākus produktus, un nav nozīmēs tā garšai vai smaržai, vai izskatam, un viss tiek noteikts no tā enerģētiskās vērtības un tā, cik jūsu ķermenis spēs pārstrādāt no šī ēdiena. Diētas parasti tiek sastādītas ar mērķi samazināt kopējo kaloriju uzņemto daudzumu, un aprasti nemaz tajās netiek pieminēts tieši cik daudz kaloriju jūs dienā zaudēsit un cik ilgā laikā jums izdosies zaudēt pietiekošu kaloriju daudzumu, kas būtu piemērāms viena kilograma enerģētiskajai vērtībai. Bet šāds kaloriju skaitīšanas process ir diezgan neefektīvs, jo jūs nezināt cik jūs uzņemat ēdienu un kalorijas, un varbūt jūs nemaz nezaudējat tās, ja pārlieku aizraujaties pat ar šiem maz kaloriju ēdieniem, vai ēd vienu ēdiena grupu cik vēlies un nomet svaru.
Manuprāt visefektīvākā un vislabākā metode svara zaudēšanai ir tiešā kaloriju skaitīšana uzzinot cik jūsu ķermenis dienā patērē, un aprēķinot dienā atļauto kaloriju daudzumu, lai jūsu izvēlētajā laika periodā izdotos nomest svaru. Visprecīzāk šādas darbības ir veikt izmērot katra ēdiena svaru, uzmeklējot vai uzzinot tā enerģētisko vērtību un izrēķinot visas dienā uzņemtās kalorijas, un dienas beigās ar šādu darbību palīdzību jūs zināsit tieši cik kalorijas esat uzņēmis un vai ar šādu ēšanas ritmu varēsit zaudēt lieko svaru. Agri vai vēlu piekopjot šādu rituālu, jūs iemācīsities enerģētiskās vērtības lielākajam daudzumam ēdienu un pēc tam jums kalorijas pat vairs nevajadzēs skaitīt uz papīra vai programmā, bet jūs tās varēsit skaitīt galva paturot patreizējo kaloriju skaitu un cik vēl atlicis.

Tieši šī otrais variants ir vispiemērotākais ilgtermiņa risinājums, jo jūs visu mūžu, visticamāk, neskaitīsit kalorijas sverot pilnīgi visus ēdienus, bet sākuma stadijā šādas darbības ir visai ieteicamas, jo tās jums atvērs acis, cik tieši kalorijas jūs dienā uzņemat, un ja jūs ievadāt, aprēķināt vai pierakstāt visu apēsto un uzreiz izrēķināt tā kaloriju skaitu, tad pavisam drīz jūs sāksit skatīties uz šo pierakstu vietu, nevis kā tikai uzskaiti, bet sāksit domāt, kādus ēdienus jūs vēl varat ēst, un kas varētu iekļauties atlikušajā kaloriju skaitā. Tādā veidā šis jūsu pierakstīšanas darbiņš palīdzēs jums labāk piedomāt par ēdieniem, ko ēdat, kādas tiem ir kalorijas un cik vēl jūs un ko drīkstat apēst. Un protams, dažreiz var sanākt, ka jūs iztērēsit vairāk naudas pērkot dārgākus un dažādākus produktu šādām receptēm un varbūt pat vajadzēs, kādu ātro kredītu, bet ilgtermiņā jūs noteikti būsit tikai ieguvēji, jo jums uzlabosies veselība , ar to arī garastāvoklis un visā visumā jūs varēsit pavadīt vairāk laika strādājot, kas jums nesīs lielāku peļņu!