Vidusjūras diēta

Šī ir diēta, kura ir veltīta noteiktam reģionam – Vidusjūrai – un tāpēc arī iekļauj dažādus šajā reģionā sastopamus augļus un dārzeņus un šim reģionam raksturīgos ēdienus.

Šī diēta sastāv no visparastākā veselīgas ēšanas plāna, kurš ir nedaudz uzlabots ar olīveļļas lietošanu ēdienu pagatavošanā, nelielu daudzumu sarkanvīna un dažādām citām tipiskām Vidusjūras zemju recepšu sastāvdaļām Izklausās lieliski? Tā arī ir!

Šī diēta ir ļoti laba ne tikai tās veselīgo īpašību dēļ – ievērojot šo diētu ir iespējams efektīvi nomest liekos kilogramus, tās laikā tu ievērojami vari arī uzlabot savu sirdsdarbību un sirds veselību un pasargāt sevi no dažādām ar sirdi saistītām saslimšanām.

Šīs diētas pamata ēdiens ir augļi, dārzeņi un citi augu bāzes ēdieni, piemēram, graudaugi un pākšaugi. Rieksti arī ir šīs diētas svarīga sastāvdaļa, jo kā ne kā ir augu izcelsmes ēdiens, taču jāatceras, ka nevajadzētu tos lietot vairāk kā 1 sauju dienā, jo tie tomēr satur daudz kalorijas. Drīkst ēst arī maizi, kura ir pagatavota no dabīgiem draudiem, taču šīs diētas laikā to drīkst ēst tikai vienu pašu, bez sviesta vai siera, kurš parasti tiek likts uz maizes rikas, un protams ar mēru. Šī diēta arī paredz, ka papildus iepriekšminētajiem augu izcelsmes ēdieniem vajadzētu ēst zivis un mājputnu gaļu vismaz 2 reizes nedēļā, taču sarkano gaļu vajadzētu ēst tikai dažas reizes mēnesī. Pagatavojot dažādus veselīgus ēdienus, sviesta vai augu eļļas vietā vajadzētu lietot tieši olīveļļu, jo tā satur visvairāk veselīgās taukskābes, bet, lai piešķirtu saviem ēdieniem garšu, sāls vietā tev jālieto dažādas dabiskās garšvielas. Kā arī šī diēta paredz, ka tu droši drīksti dzert sarkanvīnu, taču, protams, ne pārāk daudz.

Papildus veselīgai ēšanai šīs diētas laikā ir nepieciešams uzturēt aktīvu dzīvesveidu – sportot un doties ikdienas pastaigās, lai spēcinātu savu ķermeni ne tikai caur uzturu, bet arī fiziski.

Šī ir viena no visgaršīgākajām diētām, ja tā var teikt, jo tieši tāda ir arī pati Vidusjūras zemju ēdienkarte – pilna ar garšu un baudījumu. Galvenais ir atcerēties baudīt visu ar mērenību, un es ticu, ka, pateicoties šai diētai, veiksmīgi izdosies zaudēt vēlamos kilogramus.

mediterranean-diet

CLOSE
CLOSE