Uztura kļūdas, kas neļauj zaudēt lieko svaru

Perfekta figūra ir katra cilvēka sapnis. Diemžēl daudziem ceļš uz šī sapņa piepildīšanu ir garš un ļoti smags. Lai nometu lieko svaru, ir jānodarbojas ar fiziskajām aktivitātēm un, pats galvenais, jāēd pareizi un veselīgi. Nereti to arī cilvēki cenšas darīt, taču rezultāti nav tādi kā gribētos. Bieži vien tam par iemeslu ir dažādas uztura kļūdas, kas ir šķietami nevainīgas, taču patiesībā ievērojami ietekmē to, cik ātri organisms var sadedzināt kalorijas un taukaudus. Šeit būs dažas no tipiskākajām uztura kļūdām, ko pieļauj vairums cilvēku.

Nepareizs ēdienreižu plānojums

Svarīgi ir ne tikai tas, ko mēs ēdam, bet arī, kad mēs to ēdam. Diemžēl vairums cilvēku maltīte plāno tieši pretēji tam, kā to vajadzētu darīt. Proti, brokastis parasti ir ļoti vieglas. No rīta mēs ieēdam vien mazliet putras, brokastu pārslu, jogurta vai augļus. Pusdienas jau ir sātīgākas un tajās tiek ieturēta kārtīga maltīte ar gaļu, piedevām un salātiem, taču visbagātīgākās ir vakariņas, kad nereti baudām pat divus vai trīs ēdienus. Tas ir ļoti nepareizi, jo visvairāk kaloriju ir jāuzņem tieši no rīta. Tad tās dienas laikā tiks sadedzinātas. Savukārt, vakarā vajadzētu baudīt vieglu maltīti, jo naktī vielmaiņa ir ievērojami palēnināta un kalorijas sadeg daudz lēnāk.

Cukuroti dzērieni pie maltītes

Cenšoties nomest svaru, cilvēki piedomā pie tā, ko ēd, bet reti kad pie tā, ko dzer. Ir pieņemts, ka pie maltītes klāt vajag kaut ko padzerties un visbiežāk tas ir kāds cukurots dzēriens, piemēram, limonāde, kola, enerģijas dzēriens vai sulas dzēriens. Jāsaprot, ka visos nosauktajos produktos ir liels daudzums cukura un, līdz ar to, liels daudzums tukšo kaloriju. Uztura speciālisti norāda, ka pieaugušam cilvēkam dienā vajadzētu uzņemt ap 30 gramiem cukura, bet izdzerot vienu glāzi cukurota dzēriena šī norma jau tiek pārsniegta. Labāk pie maltītes dzert svaigi spiestu augļu sulu, ūdeni vai zāļu tēju.

Akla uzticēšanās ražotāju norādījumiem par produkta veselīgumu

Cenšoties ieturēt diētu, nereti cilvēki aizraujas ar dažādiem diētiskajiem beztauku produktiem. Racionāla tauku samazināšana uzturā ir vērtējama pozitīvi, taču jāsaprot, ka ne visi diētiskie produkti patiešām ir diētiski. Piemēram, lielai daļai beztauku jogurtu ir pievienots papildus cukurs un garšas regulētāji, lai uzlabotu produkta garšu. Tāpat, piemēram, daudzi fitnesa musli batoniņi vai brokastu pārslas, ko daudzi uzskata par mazkaloriju produktiem, ir pilni ar cukuru. Izvēloties produktus, pievērsiet uzmanību tā sastāvam, nevis etiķetei un vārdiem veselīgs, diētisks, mazkaloriju vai beztauku.

Nesabalansētas maltītes

Daudzi uzskata, ka pliku salātu ēšana palīdzēs viņiem nemest lieko svaru, jo dārzeņos ir maz kaloriju. Tāpat populārs ir arī, piemēram, uzskats, ka tauki un ogļhidrāti ir slikti, bet olbaltumvielas labas un tad nu pārsvarā tiek patērēti tikai olbaltumvielām bagāti produkti. Tas pavisam noteikti nepalīdzēs nomest lieko svaru, tieši pretēji – ļaus tam pieaugt. Svarīgs ir sabalansēts uzturs, kad pietiekošā daudzumā tiek uzņemtas visas uzturvielas. Tiesa, visvairāk vajadzētu uzņemt tieši olbaltumvielas un šķiedrvielas, taču arī nepiesātinātie tauki un ogļhidrāti organismam ir nepieciešami.

CLOSE
CLOSE