South Beach diēta

south beach dietaSouth Beach jeb sautbīčas, jeb dienvidu pludmales diētas izstrādātājs ir ārsts – kardiologs Artūrs Agatstons (Arthur Agatston), kurš šo diētu sākotnēji izstrādājis sirds slimniekiem, taču vēlāk novērojis, ka šīs diētas blakusefekts ir svara zudums.

Diētas pamatā ir trīs fāzes un katras fāzes pamatā ir tā saucamie labie un sliktie produkt, kurus attiecīgi jālieto un jāizslēdz no savas ēdienkartes.

Pirmā fāze ir novājēšanas fāze, kas ilgst divas nedēļas un kas paredzēts organisma attīrīšanai, kā arī cukura līmeņa samazināšanai asinīs. Pirmā fāze, kā jau jebkuras diētas sākums, ir visstingrākā un visgrūtāk izturamā diētas fāze. Pirmā posma laikā jāēd produkti, kuru glikēmiskais jeb cukura līmeņa indekss nepārsniedz 35. Ievērojot šo principu, pirmajā fāzē atļauts ēst liesu teļa gaļu un sieru, zivis, olas, riekstus, tofū, artišokus, pupas, brokoļus, ziedkāpostus, selerijas, gurķus, kabačus, salātus, sēnes, spinātus, tomātus, kā arī olīveļļu, turklāt, dārzeņus pavisam nedaudz (vien 150 – 200 g dienā), bet aizliegts ēst treknu gaļu un sieru, piena produktus, jogurtu, saldējumu, bietes, burkānus, kukurūzu, kartupeļus, maizi, rīsus, auzu pārslas, makaronus, cepumus, augļus un to sulas, saldinātus dzērienus, kā arī alkoholu. Ja tiek ievēroti visi pirmās fāzes pamatprincipi, pirmajās divās nedēļās iespējams zaudēt līdz pat 6 kg svara.

Otrās fāzes mērķis ir organisma pieradināšana pie pareizi uztura. Otrā fāze, kas ilgst tik ilgi, kamēr tiek sasniegts vēlamais svars, un pieļauj papildināt savu ēdienkarti ar tādiem produktiem, kuru glikēmiskais indekss nav lielāks par 50. Šī fāze norit ievērojami vieglāk, jo ēdienkarte ir daudzveidīgāka un plašāka. Otrajā fāzē atļauts lietot pirmajā fāzē atļautos produktus un ābolus, mellenes, greipfrūtus, vīnogas, apelsīnus, mango, persikus, plūmes, zemenes, vājpiena jogurtu, pilngraudu maizi, auzu pārslas, makaronus, brūnos rīsus, rūgto šokolādi un pat pudiņu, bet jāizvairās no tādiem produktiem kā kviešu maize, cepumi, baltie rīsi, brokastu pārslas, kartupeļi, kukurūza, bietes, burkāni, banāni, ananāsi, arbūzi, konservēti augļi, augļu sulas, rozīnes, medus, saldējums, ievārījums.

Trešā fāze, kurai jāilgst visu mūžu, pieļauj ēst pilnīgi visu, izņemot pirmajā un otrajā fāzē aizliegtos produktus, kā arī saldumus un saldo šokolādi. Ir atļauti pat atsevišķi našķi, taču lielākā daļa cilvēki, kas iztur pirmās divas fāzes, trešajā fāzē neizjūt vēlmi pēc tiem, jo ir jau pieraduši nenašķoties. Jāatgādina, ka diētas trešā fāze vairs nav diēta, bet gan diētas turpinājums, kas jāpārvērš dzīvesveidā.

Visās diētas fāzēs katru dienu jāizdzer vismaz 8 glāzes ūdens, jāierobežo kofeīnu saturošu dzērienu lietošana līdz vienai krūzei dienā, katru dienu papildus jālieto multivitamīni, minerālvielas un kalcijs. Visās diētas fāzes ir būtiski piedomāt pie porciju izmēriem – tā ir jābūt saprātīgā izmērā.

CLOSE
CLOSE