Sarkanā diēta

Mūsdienās ir sastopamas tik daudz dažādas diētas, ka ir grūti saprast, kura tiešām ir laba un darbojas, bet kura ir tikai mīts un cilvēku maldināšana. Šajā rakstā es vēlētos pastāstīt jums par tā saukto sarkano diētu, kas var šķist dīvaina un neparasta, taču tāpēc tā ir interesanta un laba.

Šī diēta paredz, ka cilvēks, kurš to ietur, drīkst ēst tikai augļus un dārzeņus, kuri ir sarkanā krāsā.

Pirmajā mirklī var likties, ka tas ir neprāts – ēst tikai sarkanus augļus un dārzeņus, piemēram, ābolus, zemenes, tomātus, avenes, bietes un tā tālāk, taču tas nemaz nav tik traki kā šķiet, jo papildus sarkanajiem augļiem un dārzeņiem cilvēks drīkst lietot, piemēram, vieglu beztauku mērci tomātu salātiem, vai zemesriekstu sviestu, lai saldinātu ābolus. Tātad drīkst lietot piedevas šiem sarkanajiem ēdieniem, kas ievērojami uzlabo šo diētu.

Kāpēc tieši ēst sarkanos augļus un dārzeņus? Atbilde ir meklējama vitamīnos, kurus tie satur. Augļi un dārzeņi, kuri ir sarkanā krāsā satur īpaši daudz C vitamīnu, šķiedrvielas un antioksidantus, kas ir ļoti veselīgi. Kā arī, protams, sarkani augļi un dārzeņi satur ļoti maz taukus, tādēļ atvieglos svara zaudēšanu.

Parasti šo diētu ietur pāris dienas – apmēram 4 vai 5 dienas – tad pāris dienas ēd normāli un atkārto šo diētas ciklu. Taču ir jāatceras, ka arī dienās, kad netiek ievērota diēta, ir jācenšas ēst veselīgi, jo tikai tā būs iespējams zaudēt liekos kilogramus. Taču šo diētu var ievērot arī, piemēram, vienā no ierastajām 3 ikdienas maltītēm ēdot tikai sarkanu pārtiku, bet pārējās divas maltītes ieturot ļoti veselīgas un ar zemu tauku saturu. Šādi svara zaudēšana nebūs tik krasa, taču tā joprojām notiks un tavs ķermenis saņems sev nepieciešamās uzturvielas.

Protams, lai gan ieturot šādu diētu cilvēks pat var zaudēt līdz ½ kg dienā, ir arī jābūt ļoti uzmanīgam, ja tiešām ievēro šo diētu, jo sarkanos augļos un dārzeņos nav vitamīni un uzturvielas, kurus nepieciešams uzņemt katru dienu, piemēram, sarkanajos augļos un dārzeņos ir ļoti maz A un B vitamīni, kuri ir svarīgi imūnsistēmas stiprināšanai un veselīgas ādas uzturēšanai, kā arī maz proteīna un kalcija, kas arī ir vielas, kuras tavam ķermenim ir vajadzīgas. Tādēļ ir ļoti svarīgi, ka šī diēta tiek ievērota maksimums 5 dienas un tad vismaz divas atlikušās nedēļas dienas tiek lietota veselīga pārtika, ar kuras palīdzību tiks uzņemtas visas nepieciešamās uzturvielas, lai ķermenis varētu pienācīgi funkcionēt.

CLOSE
CLOSE