Paleo diēta

Paleo diēta ir diēta, kuras pamatā ir maltīšu plāns, kura pamatā ir ēdieni, kurus varētu būt ēduši Peleo jeb akmens laikmeta cilvēki. Šo diētu cauc arī par alu cilvēku vai akmens laikmeta diētu.

Šīs diētām pamatēdieni ir zivis, dabīgā gaļa, olas, dārzeņi, augļi, sēnes, saknes, rieksti – viss, ko bija iespējams atrast apmēram 15 tūkstoš gadu atpakaļ akmens laikmetā. Un diētas laikā drīkst ēst tikai šīs pārtikas grupas.

Diētas laikā nedrīkst lietot graudaugus un tiem balstītus ēdienus, kā arī piena produktus, kartupeļus, sāli, cukuru, dažādas eļļas un citus produktus, kuri šajā laikmetā vēl nebija pieejami. Tātad tas izslēdz arī dažādus eļļā ceptus ēdienus vai maizes lietošanu uzturā.

Ir cilvēki, kuri saka, ka šī diēta  uzlabo cilvēku veselību, jo šī diēta novērš dažādas saslimšanas un slimības, kuru rašanos daļēji izraisa piena, eļļas vai graudaugu produktu lietošana uzturā.

Lai gan šī diēta ir kļuvusi ļoti populāra, tai tomēr ir arī daži pretinieki, kuri uzskata, ka šī diēta mūsdienu cilvēkam nav piemērota, jo evolūcijas rezultātā mūsu organisms ir pieradis pie piena un graudu produktiem, kuri mums dod dažādas nepieciešamās uzturvielas, un ja tās netiek uzņemtas ilgstoši, organisms var tikst novājināts.

Grūti pateikt kurš viedoklis ir pareizākais, taču viens ir zināms – ar šīs diētas palīdzību neilgā laikā ir iespējams zaudēt ievērojamu svara daudzumu. Vēl viens šīs diētas pluss ir, ka to ievērot var nenoteiktu laiku, lai gan tas nav pilnībā rekomendēts, jo kā jau teicu mūsu organisms ir pieradis pie piena produktiem un, piemēram, maizes, un ja tie vai tiem līdzīgi produkti netiek lietoti, tas var radīt arī noteiktas problēmas.

Galu galā ir jāizvēlas, vai tu esi gatavs atteikties no graudaugu produktiem, piena produktiem, kā arī cukura un sāls lietošanas sava izskata vārdā. Unj vienmēr jau ir iespējams šo diētu izmēģināt kādu nedēļu un redzēt, vai tā tiešām ir tik laba, kā eksperti uzskata.

 

CLOSE
CLOSE