Katrupeļu diēta

Kartupeļi ir vieni no pasaulē visvairāk izmantotajiem kūltūraugiem, un tie tikai atpaliek no tādiem augiem, kā cukurniedrēm, kukurūzas, rīsiem un kviešiem. Kartupeļi ir nakteņu ģints augi, kuru augļi, jeb apakšzemes izaugumi sauktas arī par vasas pārveidēm ir tie, kurus mēs plaši izmantojam pārtikā. Kartupeļi ir minerālvielām bagāti dārzeņi, kas satur vairāk nekā 20 dažāda veida veselībai nepieciešamās vielas, kā (C vitamīnu, dzelzi, cukuru, Proteīnu, Fosforu, A vitamīnu utt). Kartupeļos ir aptuveni 70-90 kalorijas (100 gramos), kas nozīmē, ka ja tos vārīsit ūdenī, tad to kalorijas nepalielināsies un kartupeļi būs ļoti veselīgs ēdiens, bet ja vēlaties ceptus kartupeļus, tad pēc cepšanas procesa kartupeļos būs jau divreiz vairāk kalorijas, jeb 170-190 kalorijas uz 100 gramiem, kas nozīmē tikai to, ka varēsit ēst mazāk.
Kopumā kartupeļi ir uzskatāmi par vidēja daudzuma kaloriju ēdienu kuru ēdot pareizi jūs varat nomest liekos kilogramus, un tieši tāpēc ir izveidotas dažādas diētas, kas ir sākot no vienkāršas kartupeļu ēšanas, līdz pilnīgai citu produktu izskaušanai no ēdienkartes uz pāris dienām. Atkarībā no katra paša veselības stāvokļa un iegribām kartupeļi var viegli palīdzēt nomest liekos kilogramus un uzlabot kopējo veselības stāvokli. Un tomēr ari ar kartupeļu diētu ir jābūt uzmanīgam, jo, kā jau iepriekš minēju, cepos kartupeļos ir divreiz vairāk kalorijas nekā vārītos un tas tikai nozīmē to, ka dienā ēdot tikai ceptus vai tikai vārītus būs liela starpība apēstajā daudzumā, ja vēlēsities samazināt uzņemto kaloriju skaitu.
Ātrā kartupeļu diēta

Kā jau visas ātrās diētas arī kartupeļu diēta būtībā ir ekstrēma diēta, kurā jūs drīkstat uzņemt tikai mazu daļu no dienā nepieciešamo kaloriju skaita, lai ātri zaudētu lieko svaru pirms kāda pasākuma vai pirms vasaras peldsezonas. Tāpēc, ka kartupeļos it tikai vidēji 80 kilokalorijas uz 100 gramiem, tas nozīmē, ka apēdot 1 kilogramu vārītus kartupeļus bez jebkādām piedevām jūs uzņemsit tikai 800 kalorijas, kas parasti ir mazāk nekā puse no dienā nepieciešamā kaloriju skaita (1500-2500), un šādā veidā jums būs iespējams nedēļas laikā zaudēt no 1 līdz 3 kilogramiem tīrā svara.

Un, lai gan šāda diēta varētu likties ļoti kārdinoša un svara zaudēšana būtu pietiekami ātra, tomēr vairāk par pāris dienām šādu ekstrēmo diētu uzturēt nevajadzētu, jo kartupeļos nav ķermenim visas nepieciešamās uzturvielas un ilgākā laika periodā jūs varat sākt justies novājināti. Es ieteiktu šo diētu izmantot maksimums 5 dienas pēc kārtas un tad dot ķermenim nedēļu laika atpūtai ēdot ierastos ēdienus, un tikai tad mēģināt vēlreiz atkārtot diētu un šādos ciklos turpināt līdz sasniegts iecerētais svars.

Vienmērīgā kartupeļu diēta

Vienmērīgā, jeb palielināta daudzuma kartupeļu lietošana uzturā ir daudz mērenāka un kopumā daudz vieglāka diēta, tomēr tā jums aizņems ilgāku laiku lai nomestu to pašu kilogramu skaitu. Būtībā šajā diētā ir jālieto pēc iespējas vairāk kartupeļu, bet iespējams arī ēst cita veida ēdienus, kopumā samazinot dienā uzņemto kaloriju skaitu ne vairāk kā par 500 kalorijām, kam vajadzētu ļaut jums nomest vismaz 2 kilogramus svara katru mēnesi. Būtībā viss, kas jums ir jādara ir jālieto vairāk kartupeļi katrā ēdienreizē un tieši tāpēc, ka kartupeļiem salīdzinot ar citiem ēdieniem ir mazāk kaloriju ilgtermiņā jūs zaudēsit liekos kilogramus.

Lai ievērotu šo diētu jums katrā ēdienreizē ir vienkārši uz šķīvja jāliek vairāk kartupeļi nekā jebkurš cits ēdiens, bet tas nenozīmē, ka jums kopumā ir jāēd vairāk, bet gan, ka lielas karbonādes vietā labāk apēst vairāk kartupeļus un pus karbonādi. Tāpēc, ka jūs sevi mazāk ierobežosit ar šādu diētu būs iespējams svaru arī ilgtermiņā noturēt nevis tikai nomest, lai pēc laika atgūtu atpakaļ vēl ar uzviju.

 

CLOSE
CLOSE