Kāpostu diēta

 Kāpostu diēta ir lielisks veids kā samazināt ķermeņa lieko svaru un likt ķermenim izskatīties slaidākam un jaunākam. Iespējams, pēc šīs diētas kāposti kādu laiku nebūs sastopami jūsu ēdienkartē, bet jūs būsiet zaudējuši 2-7kg no liekā svara, kas ir ievērojams zaudētā svara daudzums, salīdzinot ar citām diētām. Kāposts ir populārs dārzenis, kurš satur daudz šķiedrvielu, A, K un C vitamīnus, nātriju, kalciju, varu un dzelzi. Kaloriju daudzums šajā dārzenī ir ļoti zems, kas varētu šķist nedroši, bet vitamīni un minerāli atsver nelielo kaloriju daudzumu, tāpēc tas ir ideāli piemērots diētai. Dažādu kāpostu šķirņu cena attiecībā pret daudzumu arī ir pietiekoši zema, lai nauda nebūtu šķērslis diētas uzsākšanai. Kāpostu diētai ir vairāki varianti atkarībā no diētas ilguma un ēdienu variācijām. Laika ziņā tā var būt no 3 dienām līdz pat mēnesim ilga, savukārt ēdienu variācijas ir kāpostu pasniegšanas forma (zupa, salāti, svaigi kāposti) un piedevas vai ēdieni, kurus drīkst lietot paralēli šai diētai, un kuri neietekmēs tās galarezultātu.

Apvienojot dažādas internetā atrodamas kāpostu diētas receptes, var izveidot universālu recepti šai diētai:

Brokastis – Ūdens, melnā kafija vai zaļā tēja bez cukura, salāti no skābiem vai svaigiem kāpostiem ar citiem dārzeņiem (burkāni, zaļie zirnīši), iespējams, nedaudz augu eļļas, pavisam nedaudz liesas gaļas vai olu.

2 Brokastis – Kefīrs vai piens ar zemu tauku saturu, augļi vai svaigu kāpostu salāti.

Pusdienas – Kāpostu zupa ar citiem dārzeņiem, sautēti kāposti un sautēta gaļa, sula + kāds auglis.

Vakariņas – Kāpostu zupa vai sautējums, nedaudz vārīti kartupeļi vai griķi, sautēta gaļa, tēja, sula vai negāzēts ūdens.

Uzturvielu daudzums jebkuram cilvēkam var atšķirties attiecīgi masai, jo pēc miesasbūves dažādi cilvēki neapēdis vienādu kāpostu daudzumu. Dzērienus (ūdeni, tēju, sulas, kafiju) ieteicams dzert aptuveni 20-30 minūtes pirms ēdienreizēm, jo tas ievērojami var uzlabot vielmaiņu. Kā arī no rīta ieteicams uzņemt pēc iespējas vairāk šķidruma, kas atvieglos dienas turpmākās ēdienreizes un dos enerģiju darbam. Šis konkrētais diētas paraugs ir vispārīgs apvienojums, lai redzētu, cik kāpostu diēta var būt dažāda, un ka tā nenozīmē, ka kāposti būs jālieto tikai kā vienīgais uztura avots. Lai gan reizi 3-4 dienās ir iespējams mēģināt pārtikt tikai ar ēdieniem, kuru sastāvā ir kāposti. Diētām vienmēr jābūt gana daudzveidīgām un sabalansētām, lai nenodarītu sev kaitējumu un neciestu no tālākām veselības problēmām.

Diētas laikā visi ierastie ēdieni vai pārtika, kas nav salāti, tiek lēnām aizstāti ar salātiem un tā. Ar laiku to daudzums pakāpeniski palielinās. Arī pēc kāda laika šāds uztura variants varētu šķist visai garlaicīgs, bet to iespējams mainīt. Kāpostiem ir dažādas šķirnes, kuru uzturvielu daudzums nemaz tik ļoti neatšķiras. Veikalos un tirgū vairumā ir iespējams izvēlēties kādu no 12 populārākajām kāpostu šķirnēm, piemēram, bostonas, aisberga, sarkanlapu vai romiešu. Daudzas no šīm šķirnēm iespējams arī skābēt. Skābēti kāposti ir tikpat veselīgi un nepieciešami šai diētai kā svaigi kāposti. Skābētus kāpostus arī iespējams iegādāties veikalā, bet pašu skābēti kāposti uztura ziņā ir daudz pārāki par tirdzniecības vietās pieejamajiem.

Vislabākā šīs diētas priekšrocība ir, ka uzmanīgi to ievērojot, nav iespējams saslimt ar kādu kuņģa vai citu iekšējo orgānu slimībām. Tomēr atceries. Vienmēr pirms kādas diētas uzsākšanas obligāti ir jākonsultējas ar savu dietologu vai ģimenes ārstu!

CLOSE
CLOSE