Kā saglabāt svaru svētku laikā. Padomi Ziemassvētku un Jaunā gada svinēšanai

“Tagad vajag kārtīgi paēst, jo līdz nākamajam gadam, vairs neviens ēst nedos…” bieži vien šī joka pavadībā, mēs apēdam nereāli daudz dažādu ēdienu un visi mūsu centieni – nomest lieko svaru ir vējā… Bet no tā var izvairīties.

Nevajag, Ziemassvētku vakarā vai Jaungadā naktī mesties virsū ēdienam tā, it kā jūs vairs nekad nedabūsiet paēst, jo katrs naktī apēstais kumoss, noteikti veicinās tauku uzkrāšanos. Paēdiet vakariņas līdz plkst. 18 – 19, bet tad, kad pulkstenis sitīs pusnakti pasniedziet šampanieti un siera plati.

Palutiniet sevi šajā vakarā ar kaut ko patiešām izmeklētu. Varbūt tie varētu būt melnie ikri, kraukšķoša bagete un pudele kvalitatīva šampanieša? Tas jums neizmaksās dārgāk par ierasto produktu klāstu, kurus jūs iegādājieties lielos vairumos. Kāda nozīmē ir tādām izmaiņām ēdienkartē? Pirmkārt, jūs izvairīsieties no nevajadzīgas laika pavadīšanas virtuvē, otrkārt, Jaungadā naktī jūs varēsiet ēst nevis “Siļķi kažokā” bet, nelielas porcijās, izbaudīt delikateses.

Visus savus spēkus, pirms svētkiem ieguldiet, nevis kulinārijas brīnumu rādīšanā, bet svētku scenārija rakstīšanā. Dažādas spēles, rotaļas, konkursi, dejas, pārsteigumi, mājas teātris, ja jums tas viss būs iekļauts scenārijā, jums nevajadzēs visu laiku sēdēt pie galda, ēst un garlaikoties.

Ieviesiet izmaiņas savā Ziemassvētku un Jaungada scenārijā

Varbūt tieši šobrīd ir pienācis laiks to izdarīt! Pagatavojiet vieglas uzkodas un dodieties sagaidīt jauno gadu laukā. Ja jūs atrodaties pilsētā, tad varat doties noskatīties salūtu, pastaigāties un tad apmeklēt kādu balli, ja atrodaties laukos, kas vēl var būt labāks, par laukā izrotātu egli, pie kuras var sagaidīt Jauno gadu un jautri pavadīt laiku. Ja jūs dosieties projām no mājām, ticiet man, jums nebūs laika domāt par ēdienu.

Ja, tomēr, esat nolēmuši svētkus sagaidīt mājās, tad neklājiet galdu tajā istabā, kurā atrodas televizors. Vēl labāks padoms, neslēdziet to vispār iekšā. Dietologi ir pamanījuši, ka ēšana, skatoties televizoru ir ļoti kaitīga, tāpēc, ka tajā brīdī, kad jūs aizrautīgi skatāties televizoru, jūs apēdat daudz vairāk, nekā jums ir nepieciešams.

Ja jūs svētkus tomēr sagaidāt pie bagātīgi klāta galda, tad pamēģiniet no visiem kulinārijas šedevriem pagaršot tikai mazliet. Atsakieties no kūkas, saldiem vīniem un liķieriem. Kūkas gabaliņu, labāk, ir apēst no rīta.

Pacentieties sagatavoties svētkiem jau laicīgi, tas nozīmē, 2 nedēļas pirms svētkiem nometiet 1-2 kg svara. 24 vai 31 decembrī, necentieties visu dienu badoties, tāpēc, ka pēc tam, jūs pie svētku galda apēdīsiet daudz vairāk, nekā parasti. Pirms došanās pie galda, aptuveni, 30 minūtes iepriekš, apēdiet kaut ko saldu vai izdzeriet krūzi saldas tējas, tas veicinās cukura celšanos asinīs un samazinās apetīti.

Svētku galdam gatavojiet ēdienus mazās porcijās, lai pēc iespējas mazāk produktu paliktu nākamajai dienai. Ja jums nekas nebūs palicis pāri, tad nākamajā diena jūs varēsiet sev sarīkot atslodzes dienu, nevis turpināt ēst treknus ēdienus.

Pacentieties, ēdienus, kurus gatavojat padarīt “vieglākus”. Tas nozīmē, gatavošanai izmantojiet produktus, kuri satur mazāk kaloriju.

Vislabāk par jūsu svaru, svētku laikā, parūpēsies aktīvas pauzes. Dejas, pikošanās, salūtu šaušana, jebkuras kustības, kuras sagādā jums prieku, rūpēsies par jums visa gada garumā un ne tikai svētku dienās vien!

CLOSE
CLOSE