Ēdienreižu skaits dienā

3 ēdienreizes dienā ir tā norma, ko mēs visi lietojam katru dienu, ēdot brokastis, pusdienas un vakariņas un varbūt pa vidu izdzerot kādu kafiju vai tēju un panašķojoties ar kādu šokolādes batoniņu vai augli. Bet bieži vien dažādi diētas speciālisti iesaka ēst 5 reizes dienā tādā veidā samazinot savu apetīti, lai būtu vieglāk izturēt dienu bez našķošanās un ēdot veselīgākus ēdienus. Bet kā tad ir patiesībā, cik ēdienreizes dienā mums ir vajadzīgas?

Teorētiski jebkāds ēdienreižu skaits ir pieņemams un galvenais ir, lai tas tev pašam liekas apmierinoši un lai tu šajās ēdienreizēs uzņemtu pietiekoši daudz kalorijas, bet nepārsniegtu savu dienas devu, ja tu mēģinot nomest liekos kilogramus. Ēdienreižu skaits varētu likties, kā vesela zinātne un to parasts cilvēks nevarētu saprast, bet patiesībā tā nemaz nav un tas viss ir pēc izjūtām un pēc gribēšanas un vienam cilvēkam varētu būt 1 ēdienreize dienā kur citam varētu būt 6 ēdienreizes un ja tu un tavs ķermenis pierod pie šāda dienas ritma tad tev arī liksies, ka nemaz savādāk nevar. Un tāpēc, ka mēs visi esam pieraduši pie 3 ēdienreizēm tad mums visi citi skaitļi liekas pilnīgi nesaprotami un vai nu neveselīgi vai nevajadzīgi.

1 vai 2 maltītes dienā
1 vai 2 ēdienreizes liekas, kā sevis mocīšana, jo šādi tu vari sabojāt gan savu kuņģi, gan arī liedz savam ķermenim nepieciešamās kalorijas, bet viss nemaz nav tik vienkārši. Patiesībā ar vienu vai divām ēdienreizēm arī ir iespējams labi funkcionēt un ja tu tagad samainītu savu diētu no trijām uz divām vai uz vienu tad pēc pāris nedēļu mocīšanās tad tavs ķermenis un prāts pie tā pierastu un tu vairs vienkārši negribētu ēst pārējā dienas daļā, bet tikai savā noteiktajā laikā. Piemēram, ja tev ir ļoti saspringts darbs visu dienu un nav laika paēst tad tu vari paēst no rīta kārtīgas brokastis un pēc tam vakarā kārtīgas vakariņas un tev nemaz pusdienas nebūs vajadzīgas. Bet ja tev patīk sevi pamocīt un pēc tam iegūt atalgojumu par to, tas viena ēdienreize vakarā var būt labs veids, kā sevi piespiest pa dienu strādāt smaki un tad vakarā sevi atalgot ar vienu kārtīgu maltīti, kurā tev nav sevi jāierobežo, bet tu vari ēst cik daudz vien gribi, jo vienā maltītē visas dienas kaloriju devu ir ļoti grūti uzņemt un tāpēc pat tā teikt pārēdoties tu būsi pa nullēm vai pat zaudēsi lēnām svaru.

3 maltītes dienā
Trīs maltītes dienā, kur tu ēd brokastis pusdienas un vakariņas ir vispasaules iecienītākais maltīšu plāns un tā mums ir mācīts ēst jau no pašas mazotnes. Bet agrākos laikos, kas cilvēki bija mednieki, katru dienu nebija ēdiens 3 reizes dienā un tāpēc šī 3 maltīšu sistēma ir mūsu pašu izdomāta. 3 maltītes dienā nozīmē, ka tev katrā no tām ir jāuzņem 1/3 no dienā nepieciešamo kaloriju skaita, kur, piemēram, ja tev dienā ir jāuzņem 2500 kalorijas lai noturētu savu svaru tad tev katrā maltītē ir atvēlētas 833 kalorijas, bet ja tu gribi zaudēt svaru un tu dienā uzņem tikai 2000 kalorijas, tad tev katrā maltītē jāuzņem 666 kalorijas. Šāds maltīšu plāns parasti ir visoptimālākais gan mājās gan darbā, jo visi pārējie sabiedrības locekļi ēd tieši tāpat un tāpēc ēdienreižu laikā ir iespējams pavadīt laiku kopā un parunāties.

5-6 maltītes dienā
Un tad ir arī metodes, kur cilvēki ēd piecas līdz sešas maltītes dienā katru reizi ēdot mazas porcijas un tā cerot apmānīt savu kuņģi, lai tas negurkstētu un nerastos izsalkuma sajūta, jo kuņģī visu laiku kaut kas būs iekšā. Šāds maltīšu režīms bieži vien tiek uzskatīts par labu tad, kad vajadzīgs nomest svaru, bet ja to dara nepareizi, tad var sanākt, vēl sliktāk, jo katru reizi tiek uzņemtas vairāk kalorijas kā vajag un tāpēc beigu beigās svars tik un tā kāpj.

CLOSE
CLOSE