Diēta vielmaiņas uzlabošanai

dieta vielmaina

Liekā svara iemesls visbiežāk ir lēna vai sabojāta vielmaiņa, bet, tā kā jebkuru ar pārtiku uzņemto uzturvielu apmaiņa organismā ir atkarīga tieši no vielmaiņas, tad ir būtiski šo jautājumu sakārtot. Ja dažādu iemeslu dēļ vielmaiņa ir sabojāta vai lēna, uzturvielu uzsūkšanās un izvadīšana no organisma nenorit normāli un pilnīgi, līdz ar to organismā uzkrājas toksīni, veidojas liekais svars un dažādas veselības problēmas. Lai risinātu vielmaiņas problēmas, ir izstrādātas vairākas diētas, kas ir spējīgas uzlabot un maksimāli sakārtot vielmaiņu. Vienu no tādām diētām aplūkosim turpinājumā.

Šī diēta ilgst 13 dienas jeb teju 2 nedēļas, kas diētai, jāatzīst, ir diezgan ilgs laiks. Kā norāda diētas izstrādātāji, pēc šīs diētas ievērošanas turpmākos 2 gadus var ēst it visu, kas kārojas, tajā pašā laikā nepieņemoties svarā. Pie stingras diētas nosacījumu izpildes tiek solīts arī svara zudums no 7 līdz pat 20 kilogramiem. Mīts vai patiesība? Pamēģini! Jāuzsver, ka pirms jebkuras diētas ievērošanas ieteicams konsultēties ar ārstu.

Diētas pamatnosacījumi:

  • Katru dienu jāpatērē vismaz 2 litri tīra ūdens vai, vēl pareizāk, 30 ml uz katru ķermeņa masas kilogramu, piemēram, uz 65 kg jāizdzer 1,95 l ūdens (65 x 0,30 = 1,95);
  • Turpinājumā norādītos produktus var lietot sev vēlamā daudzumā un pagatavot tos pēc saviem ieskatiem, proti, cept, vārīt, sautēt vai ēst svaigus;
  • Ēdiens jāgatavo bez sāls un bez jebkādām citām garšvielām un garšaugiem;
  • Diētu ieteicams uzsākt dilstoša mēness fāzē, kad organisms sārņus izvada efektīvāk;
  • Nelietot nekāda veida zāles, tabletes vai vitamīnus;
  • Diētu ieteicams atkārtot ne biežāk kā reizi gadā, bet vēlams reizi divos gados;
  • Ja diēta tiek pārtraukta, to nepabeidzot, atkārtot to drīkst tikai pēc pusgada;
  • Visi šie nosacījumi ir jāievēro stingri un kategoriski!

1. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura; pusdienās 2 cieti novārītas olas ar spinātiem un 1 tomātu; vakariņās 1 gaļas gabals ar salātiem, kas sajaukti ar eļļu un citronu.

2. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura; pusdienās 1 gaļas gabals ar salātiem, kas sajaukti ar eļļu un citronu; vakariņās 1 šķēlīte šķiņķa ar 1 glāzi naturālā jogurta.

3 diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura un 1 sausiņš; pusdienās vārīti spināti ar 1 tomātu un vienu svaigu augli, piemēram, ābolu; vakariņās 2 cieti novārītas olas ar 1 šķēli šķiņķa un salātiem, kas sajaukti ar eļļu un citronu.

4. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura; pusdienās 1 cieti novārīta ola ar 1 sarīvētu burkānu un 200 gramiem kausētā siera; vakariņās 200 g augļu salātu un 1 glāze naturālā jogurta.

5. diena: brokastīs 1 liels sarīvēts burkāns ar citronu; pusdienās 1 liesa zivs ar citronu un nedaudz sviesta; vakariņās 1 liels gaļas gabals ar salātiem un brokoli.

6. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura un 1 sausiņš; pusdienās 1 cālis bez ādas un salāti, kas sajaukti ar eļļu un citronu; vakariņās 2 cieti novārītas olas un 1 liels sarīvēts burkāns.

7. diena: brokastīs 1 tase kafijas bez cukura; pusdienās 1 grillētas gaļas gabals un 1 svaigs auglis; vakariņas nekas.

8. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura; pusdienās 2 cieti novārītas olas ar spinātiem un 1 tomātu; vakariņās 1 gaļas gabals ar salātiem, kas sajaukti ar eļļu un citronu.

9. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura; pusdienās 1 gaļas gabals ar salātiem, kas sajaukti ar eļļu un citronu, un 1 svaigs auglis; vakariņās 1 šķēlīte šķiņķa un 1 glāze naturālā jogurta.

10. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura un 1 sausiņš; pusdienās vārīti spināti ar 1 tomātu un 1 svaigs auglis; vakariņās 2 cieti novārītas olas ar 1 šķēli šķiņķa un salāti, kas sajaukti ar eļļu un citronu.

11. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura; pusdienās 1 cieti novārīta ola ar 1 sarīvētu burkānu un 200 g siera; vakariņās 200 g augļu salāti un 1 glāze naturālā jogurta.

12. diena: brokastīs 1 liels sarīvēts burkāns ar citronu; pusdienās 1 liesa zivs ar citronu un nedaudz sviesta; vakariņās 1 liels gaļas gabals ar salātiem un brokoli.

13. diena: brokastīs 1 tase kafijas ar 1 tējkaroti cukura un 1 sausiņš; pusdienās 1 cālis bez ādas un salāti, kas sajaukti ar eļļu un citronu; vakariņās 2 cieti novārītas olas un 1 liels sarīvēts burkāns.

 

CLOSE
CLOSE