Burkānu diēta

Burkānu diēta ir viena no populārākajām diētām un ne jau tikai tāpēc, ka burkāni ir veselīgs ēdiens, kurš ir bagāts ar vitamīniem un minerālvielām, bet arī tāpēc, ka burkānus var vienmēr nopirkt un tie ir samērā lēti.

Atsauksmes par burkānu diētu – cilvēki saka, ka to ievērot ir grūti, bet labuma no tās ir daudz. Burkānu diētu drīkst lietot tikai tad, ja nav hronisku aknu, nieru vai gremošanas trakta slimību vai to saasinājuma.

Burkāni ir bagāti ar vitamīniem un it īpaši ar karotīnu, kurš organismā, noteiktos apstākļos, pārvēršas par A vitamīnu. Termiski apstrādājot burkānus, A vitamīns sabrūk, bez taukiem, tad gandrīz vai neuzsūcas, tāpēc burkānus, vislabāk, ir lietot svaigā veidā, pievienojot tiem mazliet dzīvnieku vai augu taukus – krējumu, saldo krējumu vai augu eļļu.

Ja mēs burkānus graužam, vitamīnu un minerālvielu, mēs saņemsim, daudz mazāk, nekā no smalki sarīvētiem burkāniem, jo tādā veidā ir iespējams uzņemt aptuveni 95 – 98% derīgo vielu. Tāpēc burkānus, vislabāk, ir rīvēt un lietot salātu veidā, kā atsevišķu ēdienu.

Burkāni jau kopš seniem laikiem ir izmantoti kā ārstniecisks līdzeklis. Ar to palīdzību ārstēja gremošanas trakta slimības, bronhītus, bronhiālo astmu, burkānus lietoja, lai saglabātu redzi.

Mūsdienu dietologi uzskata, ka burkāni pieder pie tiem produktiem, kuri palīdz nomest lieko svaru, tāpēc, ka to pārstrādei organisma lieto vairāk enerģijas nekā no tiem iegūst.

Pastāv arī cits viedoklis, kurš apgalvo, ka beta karotīnu un antioksidantus labāk ir iegūt no vārītiem burkāniem. Zinātnieki, šo faktu ir atklājuši pavisam nesen. Diētas laikā jūs varat pārmaiņus lietot gan vārītus, gan nevārītus burkānus. Četru dienu, burkānu diēta paredz lietot svaigus burkānus salātu veidā, ar citronu sulu, medu, olīveļļu vai jebkuru citu augu eļļu. Salātus vajag ēst katru dienu, 5 reizes dienā un pievienot tiem klāt, pavisam nedaudz, citu produktu.

Salātus var gatavot tā: sarīvēt divus burkānus un ābolu (ābola vietā var ņemt kivi, apelsīnu vai greipfrūtu), sajaukt ar 1 – 2 tējkarotēm citrona sulas 1 – ēdamkarotēm augu eļļas, pievienot 1 – 2 tējkarotes medus un visu sajaukt. Jo rūpīgāk jūs ēdienu košļāsiet, jo vairāk no tā būs labuma.

1.dienā burkāniem pievieno ābolus un kivi, 2.dienā – greipfrūtu un kivi, trešajā – ābolu, ceturtajā – 2 šķēlītes ceptu kartupeļu. Burkānus vajag tīrīt tā, lai pēc iespējas vairāk saglabātos virsējais slānis, jo tur ir visvairāk noderīgo vielu. Diētas laikā dzeriet zaļo tēju ar citronu, bez cukura, bet var pievienot medu un daudz ūdens, dienā vismaz 2 litrus. Vakarā, salātu vietā, varat dzer burkānu sulu. Diētas laikā, jūs varat pazaudēt 3 – 4 kg liekā svara.

Pēc diētas, ir svarīgi, atkal sākt pareizi ēst. Daži dietologi, jau ceturtajā dienā, iesaka, apēst nelielu, rupjmaizes šķēlīti un nelielu gabaliņu liesas gaļas. 5. dienā var pāriet uz parastu ēšanu, bet burkānu salātus atstāt savā ēdienkartē un ēst tos vai nu pusdienu laikā, vai nu vakariņās.

Diētas laikā organisms pieradīs ēst mazām porcijām un jā jūs pārstāsiet ēst visādus “gardumus”, tad rezultāts būs garantēts.

CLOSE
CLOSE