Asu ēdienu diētas, un to labās īpašības

Asi ēdieni ir viens no TOP 5 mistēriju ēdieniem, jo neviens īsti nevar izskaidrot kāpēc cilvēkiem tie tik ļoti garšo, lai kad to asums mums izraisa sava veida sāpes. Viena teorija ir tas, ka cilvēkiem vienkārši patīk tas saviļņojums, ko ikviens gūst, ēdot asus ēdienus. Taču otra teorija, kas nav mazāk laba ir tā, ka asi ēdieni satur dažādus labumus, kas spēj uzlabot mūsu veselību, un tāpēc mēs neapzināti vēlamies ēst šos asos ēdienus. Un, iespējams, tie ir arī iemesli tam, ka mēs mēģinām dažādas diētas, kurās ir iekļauti asi ēdieni. Bet kādas tad ir šo ēdienu labās īpašības?

Pirmām kārtām tas, ka šie ēdieni ir asi, var palīdzēt tev zaudēt svaru. Asu ēdienu diētas ir ne tikai patīkamākas, jo šie asie komponenti piedod ēdieniem garšu un tie nav bezgaršīgi, un ir pierādīts arī, ka asi ēdieni var ievērojami paātrināt ikviena cilvēka metabolismu jeb vielmaiņu, jo viela ar nosaukumu kapsaicīns, kuru satur pipari un daži citi asi ēdieni, satur termoregulācijas efektus un var izraisīt tavā ķermenī reakciju, kuras rezultātā 20 minūtes pēc šīs vielas apēšanas, tas sadedzinās vairāk kalorijas kā parasti.

Vēl viena īpaši svarīga asu ēdinu labā īpašība ir, ka asi ēdieni var samazināt sirdstrieku un citu sirds slimību risku. Galvenais iemesls tam ir tas, ka čili pipari paši par sevi var samazināt holesterīna daudzumu, bet kapsaicīnam ir pret iekaisuma īpašības, kas var palīdzēt cīnīties ar dažādiem iekaisumiem, kas bieži ir vieni no sirds slimību izraisītājiem.

Vēl viens nedaudz pārsteidzošs taču nenoliedzam ļoti pateicīgs asu ēdienu labums ir, ka kapsaicīns, kuru satur vairums šo ēdienu, spēj pat nogalināt dažās vēža un leikēmijas šūnas. Amerikas Vēža Izpētes Asociācija ir arī izpētījusi, ka kurkuma, kuru satur karijs, sinepes uz citas garšvielas, pat spēj palēnināt vēža izplatību un audzēju augšanu, līdzīgi kā dažas zāles, kuras lieto vēža slimnieki. Un tās ir lieliskas ziņas ikvienam asu ēdienu cienītājam, jo, tos ēdot, viņi samazina savu iespēju saslimt ar vēzi.

papildus asi ēdieni spēj arī pazemināt asinsspiedienu, ko vitamīni A un C, kurus satur gandrīz visi asie ēdieni, stiprina sirds muskuļa sieniņas, bet piparu asums automātiski paātrina asins plūsmu visā ķermenī.

Un visbeidzot asi ēdieni spēj arī palielināt cilvēka produktivitāti un pašsajūtu, kā rezultātā šie ēdieni var samazināt arī depresiju un atvieglot stresu.

Tagad, kad arī tu zini visas aso ēdienu un īpaši piparu labās īpašības, vai arī tev nav vēlme sākt ēst vairāk asus ēdienus? Pat ja tev tie pārāk negaršo, ir vērts vismaz reizi nedēļā tomēr nobaudīt kādu asu ēdienu, kaut vai tikai savas veselības uzlabošanas nolūkos. Bet, ja tu domā izmēģināt asu ēdinu diētu, tad uztriekšu, jo tā ļaus tev ne tikai efektīvi nomest svaru, bet arī uzlabos tavu veselību.

 

CLOSE
CLOSE